החל מהלך להדחת ח"כ חטיב יאסין שהתכחשה לזוועות

חדשות קול חי No Comments on החל מהלך להדחת ח"כ חטיב יאסין שהתכחשה לזוועות

בכנסת החל מהלך להדחת ח"כ אימאן חטיב מרע"ם, על בסיס סעיף בחוק יסוד על "תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל". אמש אמרה בראיון כי מחבלי החמאס לא שחטו תינוקות במהלך הטבח. מאוחר יותר חזרה בה וכתבה: "טעיתי, אני מצרה על כך ומתנצלת. לא הייתה לי שום כוונה להמעיט או להתכחש לטבח המזעזע". במסגרת ההליך אמורים לחתום לפחות 70 ח"כים על דרישה להדחתה

צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במשכן הכנסת החל בשעה האחרונה מהלך להדחת ח"כ אימאן חטיב יאסין ממפלגת רע"מ, על בסיס סעיף בחוק יסוד על "תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל".

חברי הכנסת אושר שקלים וחנוך מיליביצקי החלו להחתים חברי כנסת על מכתב הקורא להדחתה. במסגרת ההליך 70 ח"כים צריכים לחתום, אישור בוועדת הכנסת ברוב של 3/4 ו90 ח"כים שיצביעו במליאה בעד הדחתה. חטיב תוכל לערער על כך לבג"צ.

נזכיר, כי אתמול טענה ח"כ אימאן חטיב יאסין מרע"מ בריאיון לערוץ הכנסת, כי מחבלי החמאס לא שחטו תינוקות במהלך הטבח בשמחת תורה. בנוסף היא הכחישה מעשים נוראים נוספים שביצעו המחבלים, שלא ניתן להעלותם על הכתב.

"אם זה קרה זה מביש", הוסיפה חטיב יאסין. בהמשך היא השיבה בשלילה לשאלה האם צפתה בסרט שהכין דובר צה"ל והוקרן לחברי הכנסת, המתעד את הזוועות שבוצעו באותו יום שחור. "לא צפיתי כי זה גורם לעוד כואב". לדבריה היא שמעה מחברי מפלגתה מה היה בסרט. עוד אמרה חטיב יאסין: "מה שקרה זה לא אנושי ונוגד את הערכים של האיסאלם אפילו בתנאי מלחמה, אבל אי אפשר להתעלם מכל מה שהיה לפני, אף שזה לא מצדיק".

בעקבות הדברים, הודיעה הנהגת רע"מ לח"כ אימאן ח'טיב יאסין שאין לה מקום ברשימתה לכנסת ודרשה ממנה להתפטר באופן מיידי.

שר המשפטים יריב לוין התייחס אתמול לדברים החמורים: "הזדעזעתי מדבריה החמורים של ח״כ אימאן ח׳טיב יאסין, שיש בהם משום הכחשה של הטבח הנורא שביצעו מחבלי חמאס ב-7.10. כבר לפני מספר ימים, עוד בטרם הדברים של ח״כ ח׳טיב יאסין, הנחיתי את אנשי המקצוע במשרד המשפטים לגבש הצעת חוק שתאסור את הכחשת הטבח ותקבע ענישה מחמירה למי שיעשה כן" אמר לוין.

בשעות הלילה חל מפנה כאשר ח׳טיב יאסין פרסמה פוסט בו כתבה: "טעיתי, אני מצרה על כך ומתנצלת. לא הייתה לי שום כוונה להמעיט או להתכחש לטבח המזעזע בשביעי לאוקטובר ולמעשים הנוראיים נגד נשים, תינוקות וקשישים שנרצחו בדרום. מהיום הראשון השמעתי עמדה ברורה בדבר גינוי והוקעת המעשים הנאלחים האלה נגד יהודים וערבים אזרחי ישראל באותה שבת שחורה וראוי להדגיש זאת שוב, במיוחד בעת הזו". אך כאמור, בכנסת כבר הותנע המהלך להדחתה. ובערוץ הכנסת פורסם כי יו״ר רע״מ מנסור עבאס לא מקבל את התנצלותה של חברת סיעתו אימן חט׳יב יאסין ובודק עם יועמ״שית הכנסת איזה סנקציות ניתן להפעיל נגדה.

וגם באופוזיציה תומכים במהלך: ח"כ מירב בן ארי מיש עתיד על היוזמה: "אני תומכת, וכעת אני הולכת לישיבת סיעה גם להעלות את זה כסיעה, אני באופן אישי תומכת".

 



0 תגובות